تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 مهر 1395 - 23:13
کد خبر : 6504

شوراهای مشورتی وهماهنگی دوبال یک پرنده اند

شوراهای مشورتی وهماهنگی دوبال یک پرنده اند

جارستان-پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر ، با دکتر احمد رمضانپور نرگسی ، نماینده ی ادوار مجلس شورای اسلامی ، رییس اسبق شورای هماهنگی جبهه احزاب اصلاح طلب گیلان و رییس سابق شورای عالی اصلاح طلبان گیلان ، گفتگویی طولانی،جنجالی و جالب ترتیب داده است.از آنجاییکه این گفتگو طولانی است آن را در چند قسمت تقدیم

جارستان-پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر ، با دکتر احمد رمضانپور نرگسی ، نماینده ی ادوار مجلس شورای اسلامی ، رییس اسبق شورای هماهنگی جبهه احزاب اصلاح طلب گیلان و رییس سابق شورای عالی اصلاح طلبان گیلان ، گفتگویی طولانی،جنجالی و جالب ترتیب داده است.از آنجاییکه این گفتگو طولانی است آن را در چند قسمت تقدیم حضورتان خواهیم کرد.قسمت اول این گفتگوی اختصاصی در پی از نظر خوانندگان نکته سنج سیاست گستر می گذرد:

به گزارش سیاست گستر ، دکتر رمضانپور ، در ابتدای این گفتگوی اختصاصی ، پس از عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان ، امام حسین (ع) ، حوادث پیش آمده در انتخابات سال ۸۸ را نامیمون و ناخوشایند خواند و اظهار داشت: قصد من این نیست که به ریز مسائل ۸۸ بپردازم،همینقدر عرض کنم که دوراندیشی مقام معظم رهبری کشور را از بحرانی خاص نجات داد.

وی افزود: در این میان یک عده از افرادی که سال ها خالصانه و عاشقانه با جان و دل به این انقلاب و نظام خدمت کرده بودند،چه در دوران مبارزه با رژیم ستم شاهی ، چه در دوران دفاع مقدس و … توسط گروهی خاص ، تحت عنوان فتنه گر و مخالفین نظام ، بدنام شدند . که امیدواریم این معضل نیز حل شود. و کشور به سمت وحدت ، همسویی و یکپارچگی پیش رود و بتوانیم مملکت را به اوج استقلال و آزادی برسانیم.

نماینده ی ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نکته که پس از حوادث سال ۸۸ ، شخصی که به عنوان رییس دولت سکان مدیریت اجرایی کشور را در دست داشت ، سیاستی در پیش گرفت که بدنبال آن شرایطی برای احزاب و گروه های سیاسی جهت فعالیت فراهم نشد ، عنوان داشت : نه تنها شرایط فعالیت فراهم نشد ، بلکه برخورد هم شد و در نتیجه ما از سال ۸۸ الی ۹۲ هیچ جلسه ای تحت عنوان شورای احزاب ، شورای هماهنگی و غیره نداشتیم و عملا احزاب تعطیل شده بودند.

وی تصریح کرد: اما با تمام این تفاصیل در استان گیلان ، یک عده از اشخاصی که دلسوز به نظام،انقلاب،اسلام و رهبری بودند و همواره خط قرمزها را در تمامی جلسات خود رعایت می کردند دور هم جمع شدند و جلساتی برگزار می کردند که از یک جمع ۱۵ نفره شروع شد و در نهایت به ۵۰ نفر رسید.این جلسات هر ماه توسط این اشخاص برگزار می شد . محل جلسات نیز یا در منازل اعضاء بود و یا در دل طبیعت . ماهی یک بار دور هم جمع می شدیم ، از احوال دوستان باخبر می شدیم و عملکرد دولت را رصد می کردیم.

نماینده ی دور پنجم مجلس شورای اسلامی با تاکید به این نکته که به هر حال تا قبل از انتخابات ۹۲ این جمع به عناوین مختلف هزینه های فراوانی داده بودند ، گفت : از آنجایی که اصلاح طلبان خود را متعلق به نظام،انقلاب و اسلام می دانستند و اصلا در بوجود آمدن انقلاب ، همچنین در تثبیت انقلاب ، نقش بسزایی داشتند و شهدای بسیاری در این راه تقدیم نظام و انقلاب کردند ، همچنین در برخورد با گروهک های داخلی ، تحلیل ها و برنامه های نظام سلطه و دشمنان خارجی همواره پیش قدم بودند و این ها بر کسی پوشیده نبود.ولی گروه های مخالف چون قدرت تفکر اصلاح طلبی و نیز قدرت اشخاص اصلاح طلب را می دانستند و فکرشان نیز همواره این بود که اگر اصلاح طلبان در راس کار باشند ، تجارت اقتصادی و سیاسی آن ها و همچنین مدیریت در بدنه ی اجرایی دولت از دستشان می رود.همیشه با جبهه ی اصلاحات نه تنها مخالفت می کردند بلکه دشمنی می کردند.تا جایی که می خواستند از چهره ی اصلاح طلبان یک چهره ی منافق درست کنندو به خورد جامعه بدهند.که خوشبختانه با تیزهوشی رهبران جریان اصلاحات ، جریان اصلاح طلبی سعی کرد که دوستانه این مخالفین را تبدیل به موافق کند و در نتیجه بتواند در جامعه حضور داشته باشد.

رییس اسبق شورای هماهنگی جبهه احزاب اصلاح طلب استان گیلان حضور گسترده در انتخابات ۹۲ را ماحصل همین تفکر دانست و بیان داشت : بدین ترتیب حضور گسترده در انتخابات ۹۲ و بالا بردن مشارکت مردم در لایه های مختلف اجتماعی در دستور کار جبهه اصلاحات قرار گرفت . و سعی کردیم خالصانه و صادقانه به منشور انتخاباتی که مد نظر مقام معظم رهبری بود،مبنی بر اینکه شرکت گسترده ی مردم در انتخابات موجب بالا رفتن اقتدار نظام و استحکام امنیت کشور می شود . پایبند باشیم.

وی تشریح کرد: در آن مقطع بخاطر عملکرد نامناسب دولت نهم و دهم شکافی بین مردم و نظام ایجاد شده بود و در واقع مردم از نظام فاصله گرفته بودند . ما با هدف پر کردن این شکاف و کم کردن این فاصله برنامه ریزی انتخابات را شروع کردیم.در مرحله ی اول یک ستاد انتخابات تشکیل داده شد به نام رییس دولت اصلاحات.و قرار بود که ایشان کاندیدا شوند. حدود ۶ ماه مانده بود به انتخابات به فکر افتادیم که یک نفر دومی ، جایگزین داشته باشیم تا به هر دلیلی نفر اول پا به عرصه نگذاشت نفر دوم را جایگزین کنیم.اینچنین شد که آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان نفر دوم انتخاب شد.در مقطع بعدی به این نتیجه رسیدیم که ممکن است آقای هاشمی نیز قبول نکنند و پا پیش نگذارند. در نهایت اینچنین شد ، بر روی گزینه ی سوم که نمی دانیم کیست ولی می دانیم اجماع اصلاح طلبان در آن شکل می گیرد کارکنیم.و اتفاقا این اتقاق افتاد.البته در حوصله ی این بحث نیست که بگویم چه شد که در نهایت گزینه ی سوم را انتخاب کردیم.

نماینده ی دور ششم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه میرسیم به اینجا که از بین آقایان عارف و روحانی قرار شد یک نفر انتخاب شود ، خاطرنشان ساخت: قرار شد از بین آقای روحانی به عنوان نماد تفکر هاشمی و آقای عارف به عنوان نماد تفکر اصلاح طلبی یک نفر انتخاب شود و نهایتا به این نتیجه رسیدند که آقای روحانی در عرصه ی انتخابات باقی بماند و آقای عارف انصراف داد که این حرکت عارفانه ی عارف کار ماندگاری در کشور شد.

رمضانپور یادآور شد که در ۵ ماه مانده به انتخابات با همین جمع ۵۰ نفره بدینجا رسیدیم ، و عنوان داشت: در طول این مدت (۸۸ الی ۹۲) بالغ بر ۳۷ جلسه برگزار شد.کسانی که امروز مدعی جریان اصلاح طلبی هستند در کدام یک از این جلسات حضور داشتند . خیلی ها را ما دعوت می کردیم ، ولی نمی آمدند.چون شرکت در جلسات هزینه داشت.البته من قصد ندارم نام کسی را افشاکنم.

وی افزود: امروز دوستان شده اند مدعی جریان اصلاح طلبی ، البته ما هم با آغوش باز می پذیریم ، ولی از خط قرمزها خارج نشوند . اصلا معنا ندارد که شما امروز وارد یک جریانی شوید و با سایت هایی که نه تنها مخالف ، بلکه دشمن جریان اصلاح طلبی هستند مصاحبه کنید و حرف هایی بزنید که موجب ناراحتی دوستان و سوءاستفاده ی دشمنان شود.

رییس سابق شورای عالی اصلاح طلبان استان گیلان در ادامه ی گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی سیاست گستر ، گفت: سال ۹۲ شرایطی پیش آمد ، دکتر روحانی در انتخابات برنده شد ، ما نیز این جلسات را داشتیم . از طرفی چون این جمع تنها هویت سیاسی داشت و فاقد هویت قانونی بود ، به پیشنهاد بنده و چندتن از دوستان تصمیم گرفتیم طوری برنامه ریزی کنیم که این جمع هویت قانونی پیدا کند.اولین کاری که می توانستیم انجام دهیم این بود که شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب را که در گذشته نیز وجود داشت و متشکل بود از دبیران اجرایی احزاب کشوری در استان به همراه دبیران کل تشکل های استانی ، مجدد راه اندازی کنیم.مانند سایر استان های کشور.

رمضانپور یادآور شد : تعداد محدودی از اعضای شورای هماهنگی در آن جمع ۵۰ نفره ی ما نیز حضور داشتند.بقیه را نیز دعوت کردیم،جلساتی برگزار شد،انتخابات برگزار کردیم،آیین نامه نوشتیم و در نهایت شورای هماهنگی جبهه ی احزاب اصلاح طلب استان گیلان تشکیل شد.شورایی که متشکل بود از نمایندگان احزاب قانونی و شناسنامه دار کشور.که اتفاقا در سال اول ریاست آن به عهده ی من بود.دوستان محبت کردند و به من رای دادند که جا دارد من در اینجا از همه ی این عزیزان تشکر کنم.بنده به عنوان رییس ،خانم مدارایی و حجت الاسلام یوسفی به عنوان نواب رییس ، مهندس بخشی به عنوان خزانه دار و خانم گلبندی به عنوان دبیر انتخاب شدیم . خود شما هم که با رای اکثریت رییس روابط عمومی ما بودید. یک سال به خوبی و خوشی ما این جلسات را مدیریت کردیم. پس از یک سال از آنجایی که با تهران ارتباط برقرار کردیم نظر دوستان این بود که آیین نامه ی تهران را جایگزین آیین نامه ی گیلان کنیم و طبق آیین نامه ای که در تهران تدوین شده بود پیش برویم.در آیین نامه ی تهران نیز ریاست شورا با قرعه کشی به صورت دوره ای بود به مدت سه ماه . یعنی هر حزب سه ماه ریاست را به عهده می گرفت.

وی افزود: من تبعات ریاست دوره ای و سه ماهه را بارها در جلسات مطرح کردم و دوستان همگی شاهد هستند.چون کسی که یک سال به عنوان رییس یک جبهه با رای اکثریت انتخاب می شود و همچنین احتمال دارد که برای سال دوم نیز ریاست را داشته باشد.این شخص به همراه هیات رئیسه ی خود برنامه ریزی دارند و در اینجا مدیران سیاسی و اجرایی استان ، همچنین جریان سیاسی مخالف این جبهه نیز می دانند که در نهایت مدیریت ثابتی وجود دارد و نمی شود با آن ها بازی کرد.از طرفی ، شخصی که از بین بیست و چند نفر با رای اکثریت به عنوان رییس انتخاب می شود شخصی کاریزماست ، مدیران ارشد استان آن را می شناسند ، به راحتی می تواند رابطه برقرار کند و حرف های جریان اصلاح طلبی را مطرح کند.

رییس اسبق شورای هماهنگی جبهه احزاب اصلاح طلب گیلان ریاست سه ماهه را ناپسند خواند و گفت: به هر حال چشم بر هم بزنید سه ماه تمام است.و در این مدت نمی توان کاری انجام داد.مدیران ارشد استان اشخاص باهوشی هستند به راحتی می توانند در این سه ماه شما را سر بگردانند تا دوره ی ریاستتان تمام شود.کما اینکه این اتفاق افتاد.

رمضانپور تصریح کرد: در هر حال شورای هماهنگی تشکیل شد و پا گرفت . من این حوادث را شرح می دهم تا آن هایی که در جریان نیستند بدانند که خیلی تلاش شد تا شورای هماهنگی جبهه ی اصلاحات شکل بگیرد و به شهادت همه یکی از کسانی که شب و روز تلاش کرد برای شکل گیری این شورا بنده بودم . چون خود من هم عضوی از این مجموعه بودم،هستم و خواهم بود. … … …

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.